שירו של אבא: וישב \\ יואב דיליאון

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: וישב \\ יואב דיליאון

בכל שבוע מפאר יואב דיליאון את שולחן השבת בדברי תורה אותם זכה לשמוע מאביו ר' בנימין זאב ז"ל. השבוע פרשת 'וישב' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

צילום: משה ביטון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אלה תולדות יעקב יוסף.." אומר אבא מה הן התולדות? "יוסף". שכל יהודי לא יעמוד במקום אחד אלא יוסיף בהתמדה מצוות מעשים טובים וילך מחיל אל חיל! כי עמידה במקום אחד היא נסיגה.

"וישנאו אותו ולא יכלו דברו לשלום.." אומר אבא שעיקר הבעיה היא "שלא יכלו דברו לשלום.." שאם האחים היו מדברים עם יוסף, היו מוצאים דרך להורדת השנאה. ומוסיף אבא שזו בעצם הצרה הגדולה. בכל מחלוקת בין אנשים שלא מדברים איש עם רעהו ואף אחד לא מוכן לשמוע את הצד השני ולנסות להבין את יריבו. שכן במקרים רבים אילו היו מדברים איש את רעהו היו נוכחים לדעת שאין בעיה לפתור את המחלוקות.

"ויקחוהו וישלכו אותו הברה והבור ריק אין בו מים.." ומסבירים מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו ואצל אבא הכל מרומז התורה וגם כאן, אומר אבא, הרמז הוא במילה"אין" שהיא ראשי תיבות א'בל י'ש נ'חשים.

"ויאמר יהודה אל אחיו מה בצע כי נהרוג את אחינו וכסנו את דמו.." מסביר אבא המילה "בצע" ראשי תיבות של בקר צהריים ערב. כלומר אם נהרוג אותו מה יעזרו לנו 3 התפילות בבוקר בצהריים ובערב. ועוד הסבר אבא אומר האותיות של המילה בצע הן האותיות השניות בכל אחד מ-3 האבות
ב מאברהם
צ מיצחק
ע מיעקב
כלומר אם נהרוג את אחינו מה בצע, אין לנו זכות אבות.



0 תגובות